Over mij

Mijn foto
Creatieve duizendpoot die niet in een hokje gevat wil worden en na jaren het heft in eigen handen neemt om haar droom van creativiteit te delen en samen te beleven in een vrij atelier en workshops.

zaterdag 20 augustus 2016

sunprinting










als afsluiter van de zomerworkshops ben ik heel tevreden om jullie een workshop Sunprinting aan te bieden ...
Ikzelf was vrij nieuwsgierig naar het fenomeen maar vond de tot nu toe bereikte resultaten vrij bedroevend , dus ging ik aan de slag met
een leuk concept dat ik heel eigenwijs uitbouwde en waarmee ik nu heel mooie resultaten bereik (al zeg ik het zelf ) die sommigen van jullie al konden bewonderen...
Blijkbaar zo goed dat er vanuit Amerika en Australië de vraag gesteld is of ik een goede tutorial wil maken.... dat wil dus wel wat zeggen 😊 Ik kijk daar na mijn verlof de mogelijkheden
en haalbaarheid van na... al vind ik dat natuurlijk een hele uitdaging 😊


het idee is om op stof foto´s te gaan maken via Sunprinting ... het is dus geen transfer maar het werkt op de manier waarop vroeger
foto´s ontwikkeld werden, alleen zonder chemicaliën ... het wordt dus een boeiende belevenis...








Wat omvat de workshop ?


Iedereen mag 4 foto´s inzenden van ongeveer een half A4 formaat , die worden hier omgezet in negatief en afgedrukt op speciale sheets die u meekrijgt en na de workshop
dus verder kan gebruiken. De foto´s liefst wel contrastrijk, kleinere foto´s verliezen vaak veel detail en dat is jammer. bij oude familiefoto´s wordt het contrast zo goed mogelijk bijgewerkt .
Er wordt met Solarfast gewerkt en er wordt gewerkt met de kleuren, zwart, bruin , tail en sepia
Iedereen krijgt 4 stukjes katoen en 4 stukjes zijde  om mee te experimenteren
Zoals altijd krijgt u een degelijk onderbouwde workshop waar u thuis verder mee aan de slag kan ... denk aan oude familiefoto´s die u kunt printen op kussens , voor textielkaarten,
op een tafelloper, als boekkaftje, op linnen servetten, een muur of raamhanger in zijde ....


Deze workshop vraagt van mijn kant heel veel voorbereidingen qua tijd, werk en materiaal die ik moet bestellen omdat alles inbegrepen is , dus ik wil graag de volgende spelregels afspreken
vanuit respect voor mezelf en het werk dat ik erin steek :


De foto´s moeten ten laatste 23 augustus in mijn bezit zijn .Voor de workshop van 8 september de 25ste augustus.
De financiële uitwisseling bedraagt 80 euro voor de Vrije atelier leden die een 5 beurtenkaart hebben en 90 euro voor de niet leden, daarin zit de workshop,
de materialen (Je verbruikt redelijk wat verf), de stof en ook de sheets die u kunt meenemen naar huis. Zoals altijd , tips en info in een naslagwerkje en de sfeer van ontspannen samen iets ontdekken.
Alsook een gezonde lunch , (wie een speciaal dieet volgt, brengt dit wel zelf mee, al hou ik wel rekening met de tarwe allergietjes en is er vrijwel altijd iets vegetarisch), koffie , thee en water
en iets lekkers horen erbij . Het bedrag graag per kerende  overschrijven op rekening BE59 736004273926 op naam van De Coeyer Ingrid.
De foto´s worden pas omgezet en op sheet gedrukt als de overschrijving binnen is. Dus het is uw eigenbelang dat u tijdig overschrijft. Indien u onverhoeds moet afzeggen kan u iemand in
uw plek laten komen of vragen dat ik uw foto´s op de print overbreng, dit zal wel niet mogelijk zijn tijdens de workshop aangezien ik dan ter beschikking van de deelnemers wil staan ...
Er wordt geen geld terug gestort.
Er zijn twee cursusdata : 3 en 8 september van 10h tot 17h
Max 8 deelnemers per dag ivm de tijd en ruimte en aandacht die ik elkeen wil gunnen.
De workshop gaat bij mij thuis door vanwege het feit dat we zowel een donkere ruimte als ultraviolet licht moeten hebben. We hopen op zon maar met een bewolkte hemel mits de nodige aanpassing van belichtingstijd kunt u ook mooie resultaten gebruiken. Bovenstaande stofjes zijn gemaakt op een dag waar wolken en zon elkaar afwisselden. dus zeker geen mooie stralende dag .
Maar het weer heb ik uiteraard niet in de hand .
Voor de rest , hoop ik dat u veel zin om te experimenteren heeft en zult genieten van deze unieke workshop.


De eerste inschrijvingen zijn al binnen, dus ik kijk er alvast naar uit ...


Mocht u zelf geen interesse hebben of verhinderd zijn, maar iemand kent die dit misschien wel leuk vindt, dan mag u de info gerust doorsturen 😊


Ik wens jullie fijne dagen toe en hoop met deze afsluiter jullie nog iets moois mee te geven en dat het hier niet bij blijft, staat al vast , want ik zoek nog verder uit, hoe dit reageert op vilt
en op handgeschept papier van katoen enz ... dus volgende zomer breien we hier zeker een vervolg aan ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten